Prawo autorskie dla copywriterów

Nagranie z webinaru z prawa autorskim dla copywriterów, freelancerów, blogerów, twórców tekstów. Dla wszystkich, którzy zajmują się pisaniem artykuły na bloga, poradników, namingiem, opisach produktów. Webinarium w dniu 12 lutego 2020 r. prowadziła Pani adwokat Joanna Hetman-Krajewska specjalista prawa własności intelektualnej ze specjalnymi zastrzeżonymi prawnikami autorów i znakami towarowymi.

Webinarium podzielone na lekcje, które wiążą się z odpowiedziami na pytania z ankiety.

Lekcja 1. Wykład pani adwokat Joanny Hetman - Krajewskiej
Lekcja 2. Jakie prawa ma copywriter do tekstów napisanych na zlecenie klienta?
Lekcja 3. Czy zawsze copywriter powinien przenosić prawa autorskie?
Lekcja 4. Jakiego rodzaju umowę powinien podpisywać ze swoimi klientami copywriter?
Lekcja 5. W jaki sposób najlepiej przekazać prawa autorskie?
Lekcja 6. Licencja czy przeniesienie autorskich praw majątkowych?
Lekcja 7. Czy warto posiadać swój wzór umowy czy wzór pobrać z internetu?
Lekcja 8. Jak powinna brzmieć dobrze przygotowana umowa o przeniesienie praw autorskich?
Lekcja 9. Jeśli przenosimy prawa autorskie, to musimy to zrobić w formie pisemnej czy wystarczy wysłać e-mail?
Lekcja 10. Co to znaczy wskazać w umowie "pola eksploatacji"?
Lekcja 11. Co oznacza sformułowanie "prawo do przeróbek"?
Lekcja 12. Co to jest "prawo do autorstwa"?
Lekcja 13. Czy należy zawrzeć w umowie klauzulę poufności?
Lekcja 14. Czy można umieścić prace dla klienta we własnym portfolio?
Lekcja 15. Czy copywriter powinien uważać na zapisy w umowie dotyczące zakazu konkurencji i wyłączności?
Lekcja 16. Czy można wypowiedzieć umowę licencyjną?
Lekcja 17. Co to są umowy NDA?
Lekcja 18. Czy należy uważać na zapisy dotyczące zakazu konkurencji?
Lekcja 19. Wysokie kary umowne w umowach o poufności (NDA) oraz w klauzulach o zakazie konkurencji.
Lekcja 20. Jak zabezpieczyć interesy copywritera freelancera podczas tworzenia "tekstów próbnych"?
Lekcja 21. Problem oznaczania twórców treści np. na blogach klientów.
Lekcja 22. Jakie zapisy w umowach porównawczych, które copywriterom mogą zapalić się czerwone lampki?
Lekcja 23. Odpowiedzi na dodatkowe pytania

z odpowiedziami stworzonymi przez nas lekcje, które będą mogły zostać rozszerzone o dodatkowe treści. Zawiera nowe materiały do ​​już uwzględnionego określonego lekcji.

A teraz kilka słów o pani adwokat.

Joanna Hetman-Krajewska - adwokat i radca prawny w Kancelarii Prawniczej PATRIMONIUM w Warszawie, specjalista ds. Praw własności intelektualnej ze szczególnymi prawnikami autorów i znakami towarowymi; w latach 2006-2018 członek Komisji Prawa Autorskiego przy Ministrze Kultury i Dziedzictwa Narodowego (cztery
kadencje); wykładowca akademicki i szkoleniowiec z zakresu praw autorów. Autorka publikacji książkowych oraz wiele artykułów traktujących o aktualnych problemach prawnych, ukazujących się m.in. na łamach „Rzeczpospolitej”. Ukończyła studia doktoranckie w zakresie praw własności intelektualnej w Instytucie Nauk Prawnych PAN. Rady Fundacji MEDIARE Dialog-Mediacja-Prawo oraz Fundacji Polska Marka.


23 Lekcje

Jesteś już zarejestrowany? Zaloguj


  • Otrzymasz dostęp do kursu od razu po jego zakupie.
  • Potwierdzenie zakupu zostanie wysłane mailem.

23 Lekcje w Prawo autorskie dla copywriterów:

Lekcja 1 Podstawy prawa autorskiego

Opanowanie podstawowych pojęć z dziedziny prawa autorskiego

Lekcja 2 Jakie prawa ma copywriter do tekstów napisanych na zlecenie klienta?

Lekcja 3 Czy zawsze copywriter powinien przenosić prawa autorskie?

Lekcja 4 Jakiego rodzaju umowę powinien podpisywać ze swoimi klientami copywriter?

Lekcja 5 W jaki sposób najlepiej przekazać prawa autorskie?

Lekcja 6 Licencja czy przeniesienie autorskich praw majątkowych?

Lekcja 7 Czy warto posiadać swój wzór umowy czy wzór pobrać z internetu?

Lekcja 8 Jak powinna brzmieć dobrze przygotowana umowa o przeniesienie praw autorskich?

Lekcja 9 Jeśli przenosimy prawa autorskie, to musimy to zrobić w formie pisemnej czy wystarczy wysłać e-mail?

Lekcja 10 Co to znaczy wskazać w umowie "pola eksploatacji"?

Lekcja 11 Co oznacza sformułowanie "prawo do przeróbek"?

Lekcja 12 Co to jest "prawo do autorstwa"?

Lekcja 13 Czy należy zawrzeć w umowie klauzulę poufności?

Lekcja 14 Czy można umieścić prace dla klienta we własnym portfolio?

Lekcja 15 Czy copywriter powinien uważać na zapisy w umowie dotyczące zakazu konkurencji i wyłączności?

Lekcja 16 Czy można wypowiedzieć umowę licencyjną?

Lekcja 17 Co to są umowy NDA?

Lekcja 18 Czy należy uważać na zapisy dotyczące zakazu konkurencji?

Lekcja 19 Wysokie kary umowne w umowach o poufności (NDA) oraz w klauzulach o zakazie konkurencji.

Lekcja 20 Jak zabezpieczyć interesy copywritera freelancera podczas tworzenia "tekstów próbnych"?

Lekcja 21 Problem oznaczania twórców treści np. na blogach klientów.

Lekcja 22 Jakie zapisy w umowach sprawiają, że copywriterom powinny zapalić się czerwone lampki?

Lekcja 23 Odpowiedzi na dodatkowe pytania